اخبار

تولید کابل تورچ

🔴 کابل تورچ
🔴برای اولین بار در ایران
✔تولید شده در شرکت کابل افشان پارسیان

مطالبی که در این مقاله به آنها پرداخته شده است:

   ◊  کابل جوش برای چه مواردی استفاده می شود؟

   ◊  ایمنی کابل جوش

   ◊  مشخصات کابل جوش

   ◊  ساختار کابل جوش

   ◊  رتبه بندی کابل جوش

   ◊  کاربردی های کابل جوش

ابل جوش برای چه مواردی استفاده می شود؟

این کابل اغلب در کاربردهای سخت مورد استفاده قرار می گیرد ، یک کابل مقاوم در برابر ولتاژ ثانویه برای ابزار جوش است. همچنین می تواند به عنوان کابل برق متصل به ژنراتورها و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال ، ابزارهای جوشکاری قوس الکتریکی معمولاً برای کار به دو کابل جداگانه تکیه می کنند. یکی که منبع اصلی تغذیه دستگاه است و دیگری منبع تغذیه ثانویه را تامین می کند. در حالی که کابل جوش ممکن است ژنراتور را تغذیه نکند ، برای الکترود مورد نیاز است.

برای استفاده در برنامه های منبع تغذیه که ولتاژ آنها از 600 ولت تجاوز نمی کند ، تأیید شده است. داشتن یک ژاکت نئوپرن یا EPDM این نوع کابل را برای کاربردهای محکم باتری نیز مناسب می کند. همچنین می تواند در کاربردهای دریایی استفاده شود ، اما باید نسبت به روغن و آب عایق باشد تا کابل اشباع نشود.

ایمنی کابل جوش

هنگام استفاده از کابل های جوشکاری ، باید اقدامات ایمنی انجام شود تا از آسیب احتمالی جلوگیری شود. کابل ها باید مرتباً از نظر نقص بررسی شوند و از هرگونه چربی و روغن تمیز شوند.

اگر آسیب در فاصله سه فوت از الکترود است ، هر کابل آسیب دیده را تعویض کنید. این کابل ها دارای استانداردهای مقاوم در برابر شعله UL-1581 هستند.

کابل جوش اغلب با کابل باتری و کابل DLO مقایسه می شود اما از نظر انعطاف پذیری و ساختار متفاوت است.

مشخصات کابل جوش

کابل جوشکاری مزایای زیادی را ارائه می دهد ، اما باید رتبه بندی و کاربردهای مناسب آن را بدانید تا بتوانید از آسیب جبران ناپذیر و خرابی کابل جلوگیری کنید.

ساختار کابل جوش

کابل جوشکاری دارای یک هادی مسی آنیل شده لخت است که برای ایجاد انعطاف پذیری فوق العاده پیچیده شده است. کابل جوش استاندارد معمولاً انعطاف پذیرتر از سیم برق یا کابل های برق است.

این لباس با یک ژاکت حرارتی برای انعطاف پذیری بیشتر و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا طراحی شده است. نئوپرن و لاستیک EPDM رایج ترین مواد ژاکت مورد استفاده در سیم جوش است.

استفاده صنعتی روزانه نیاز به طراحی مقاوم تری دارد ، بنابراین این کابل ها در دوام و استحکام متفاوتی در دسترس هستند. در حالی که این کابلها معمولاً در رنگهای مشکی یا قرمز ارائه می شوند ، ساختارهای مقاوم تر با یک کت نارنجی قابل تشخیص هستند.

کابل استاندارد جوشکاری کلاس K در ASTM B-172 با 30 رشته AWG است. کلاس M ، نسخه با دوام تر ، دارای 34 رشته AWG است. کابلهای کلاس M دارای کتهای مسی و سخت تر هستند که آنها را گرانتر و انعطاف پذیرتر از کابلهای کلاس K می کند.

در صورت آزمایش ، بسیاری از این کابل ها در معرض شعله ، چربی ، سایش ، پارگی و روغن قرار می گیرند.


» هادی: کاملاً آنیل شده ، 30 رشته AWG مس لخت ، کلاس K ، بر اساس ASTM B-172.

» ژاکت (عایق): لاستیک اتیلن پروپیلن دین مونومر سیاه یا قرمز (EPDM)

» رنگهای اضافی: کابل های جوش نیز در رنگهای نارنجی ، زرد ، آبی یا سبز موجود است

رتبه بندی کابل جوش

کابل های جوش دارای حداکثر درجه حرارت استاندارد +90 تا 105 درجه سانتی گراد هستند. آنها همچنین معمولاً دارای ولتاژ 600V هستند.

آنها همچنین برای استفاده به عنوان کابل باتری در بسیاری از کاربردها در UL 558 و UL 583 مناسب هستند. کابل جوشکاری Allied Wire and Cable نیز سازگار با RoHS ، REACH و SAE J1127 است.


» ولتاژ: 600 ولت

» درجه حرارت: -50 تا 105 درجه سانتیگراد

» NEC  بند 630 (جوشکارهای برقی)

» سازگار با SAE J1127 (فقط 6 AWG تا 250 MCM)

» سازگار با REACH و RoHS

کاربردی های کابل جوش

کابل جوش اغلب در کاربردهای پرمصرف به عنوان کابل ثانویه برای ابزار جوشکاری یا به عنوان کابل برق متصل به ژنراتورها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. اکثر ابزارهای جوشکاری قوس الکتریکی برای کار به دو کابل جداگانه تکیه می کنند.

یک کابل به عنوان منبع تغذیه اصلی دستگاه عمل می کند در حالی که دیگری منبع تغذیه ثانویه را تامین می کند. سیم جوش ممکن است ژنراتور را تغذیه نکند ، اما برای الکترود مورد نیاز است.

یک کابل جوش همچنین دارای مجوز برای استفاده در برنامه های منبع تغذیه تا 600 ولت است. اگر به کابل با ولتاژ بالاتر نیاز دارید ، کابل DLO یا کابل برق نوع W جایگزین قابل قبولی هستند.

یک کابل جوش نیز اغلب در برنامه های کابل باتری استفاده می شود زیرا انعطاف پذیری و استحکام بیشتری را ارائه می دهد.


» سیمهای جوش با مقاومت ولتاژ ثانویه

» کاربردهای منبع تغذیه حداکثر 600 ولت A.C.

» کابل باتری

» کابل برق قابل حمل

» برنامه های جوشکاری سنگین